Thursday 23 April 2015

~duit saya kena curiii~

1stly mx maaf, entry ni mungkin xmenarik sangat sbb saya da lama x menulis...
idea pom makin berkarat..
da macam x de skill sangt da nk berpuitis...
uols rindu x nk dgr cerita2 mengarut cik azira???
hopefully ade laaaa yg induuu kita ni yer..^_^

actually nk cerita duit saya kena curiiii!!
kureng asam betoiii si pencuri tu..
potong tangan kan baru tahu (saya penyokong hudu 101%)
semalam lepas habis class, saya sngt laaa lapar...
bukak2 beg duit xde..
mula tu saya mcm curious...
betol ke duit aku xde ni??
rasa tadi mcm bawak banyak la jugak duit...
pikir punya pikir, x mustahil sbb sebelum tu mmg pernah ade org hilang dompet dia kat situuu...
bila da check bnyk kali, rata2 tempat aku cariiii..
mmg kompem sangt kena curi sbb one of my friend mmg nampak duit saya mmg ade dlm duit beg..
xde istilah aziera x bawak duit pastu ngaku duit hilang...

mmg geram sangt hati niiiii duittt hilang...
berbagai nice words yg hampir aku bagi kat pencuri tuuuu (sabor jer laaaa)
tp bila aku pikir balik, no need marah2 pom...
tu tanda nya Allah nk saya berfikir..
duit awak, xsemestinya milik mutlak awak.
it can be kepunyaan org lain..
bila fikir balik "bila eh last aku sedekah ??"
mungkin jugak Allah nk ingatkan aku agar lebih bnyk memberiiiiiii dari menerima...
Duit yg berkat itu datangnya dari ALLAH...
lagi bnyk awak memberi lagi bnyk awak dapat (sedekah)
lagi susah awak memberi lagi bnyk duit awak habis (tanpa awak sedar duit mengalir mcm air)
so , saya rasa duit saya hilang mungkin sbb dah lama xmemberi niii...
ini semua peringatan kpd saya supaya lebih memberiiii
kdg2 ape yg berlaku kat kita , ade hikmah yg tersendiriii yg perlu kita fikir tanpa menyalahkan mane2 pihak...
blame ourself...
ya mmg salah saya sbb xhati2 simpan duit.
.^_^

No comments:

Post a Comment