Friday 11 July 2014

~picit jerawat membahayakan~

selamat malam u olssss...
mlm ni nk share cikit kesan picit jerawat..
aku niiii kan kalau nk tahu hobi sejak zaman mula2 baligh lagi suka picit jerawat...

hermmmm...
rasa best sangat dgn hobi picit memicit jerawat ni...
bila dapat keluarkan "ibu" jerawat tu rasa macam heaven sangt laaaa...
rasa mcm dapat "duit seratus ringgit" tau...
hi9..
honestly la kan, muka aku mmg x flawless..
jerawat berketul-ketul..
parut jerawat bertempek-tempek...


hari tuuuu, kat muka aku ni penuh dgn parut jerawat yg in the process of healing sbb aku picit..
and bila picit tu pulak terkena saluran darah kecik dan jugak surface epithelium..sakit!!!
bila jadi parut, kesan picitan jerawat tu jdi tompok2 hitam gituuu..
low kompidemmmmmmmmmmm beb....
berapa hari aku aser x nak keluar bilik..
aser macam nk bertapa jer dlm bilik...

 and dlm banyak2 jerawat tu, ade satu yg paling degil...
jerawat batu kot tp xsakit,
this jerawat yg degil  xde punctum tau..
so kalau picit mmg x keluar dia punya "isi" tuuu...
aku jadi makin insecure la kan sbb aku perasan jerawat degil tu makin hari makin besar..
kalau "selfie" mmg obvious la nampak jerawat tu, xleh nk cover dgn camera 360..
so aku bertindak mcm dr yg bertauliah dgn make  a hole on that jerawat dgn objek tajam...
cucuk punya cucuk x keluar...
mmg degil tahap petala ape jer..
haaa...mmg bleeding habiss haaaaa...
air mata terkeluar (nasib baik x banjir jer) sbb terharu sangt dapat cucuk jerawat tp x berjaya-jaya...(sakittt oiiii)..
ni nama nyer kerja giler!!!
saya ulang sekali lagi "kerja giler!!!"
kesan dari kerja yg x berapa nk cerdik ni, i get a fever for about 1 week kottttt.........
sekarang pom still x berapa nak elok agy demam nyer...

ni la padah nk cantik punya pasal (padahal lagi menghodoh kan ade laaaa)...

so kawan2 and adek2 sekalian, kalau boleh jgn la buat kerja yg" kureng cerdik"  mcm saya buat ni...
buat sakit badan jer.....
lets ur pimple resolve by itself okey!!!
~ok selamat malam everybody.....peace!!!~



No comments:

Post a Comment